Selecteer een pagina

Boeken

Knisperend als versgebakken brood. Soms licht verteerbaar, andere keren (bewust!) wat zwaarder op de maag: we nemen je graag mee op excursie door onze bibliotheek!

De kunst van het construeren

Decennia voordat ‘circulair bouwen’ een trending topic werd, bewees IMd Raadgevende Ingenieurs al dat construeren 10% ambacht en 90% kunst is. Het ingetogen (maar daarom niet minder indrukwekkende) ‘De kunst van het construeren’ is een koffietafelversie van de filosofie van dit succesvolle ingenieursbureau. Aan de hand van 11 ogenschijnlijk eenvoudige principes, lichten de vier IMd directeuren toe welke keuzes zij maken. En waarom. Inspirerend lees- en kijkvoer voor iedereen die wel eens in een gebouw komt…

Het door T2 ontworpen boek opent verleidelijk met een matzwart, tactiel schutblad: een ingang met tijdloze allure! De inhoudsopgave en de individuele hoofdstukken zijn de constructie waar het boek op steunt. Het geel van die pagina’s komt bovendien terug in het kapitaalbandje. De 11 principes zijn over het boek verspreid en te herkennen aan de metaalkleurige pagina’s. Een ontwerp dat staat als een woonwijk!

Concert in Meijendel

Ja, Dunea levert water. Maar de organisatie beheert ook een groot deel van het prachtige Zuid-Hollandse duinlandschap. Een landschap voor picknickers. Een landschap voor blozende pubers die wachten tot het gras twee kontjes hoog is. En een landschap waar iedere vogelaar de oren spitst. Wat die vogelaars precies (kunnen) horen, is vereeuwigd in ‘Concert in Meijendel’; een cd plus boek.

Of liever: een boek plus cd, want de hardcover uitgave is de absolute blikvanger. Met een nostalgisch tintje, want het doet denken aan een ‘inplakboek’ voor vogelplaatjes. Inclusief glansgelakte afbeeldingen. Vogelen met een knipoog dus. Voor natuurliefhebbers van gisteren, vandaag en morgen.

Digitale Marketingstrategie

De opvolger van de bijbel? Wel als je een marketingopleiding volgt. Of ‘iets’ in marketing doet. Of er soms mee in aanraking komt. ‘Digitale Marketingstrategie’ van Emile Lancée (VU, Amsterdam) heeft in ieder geval de omvang (en het gewicht) van een heilig boek. 864 pagina’s om precies te zijn. En 1.980 gram schoon aan de haak. Een heleboel woorden van tekstpartner tekstenzo.com. Maar ook: een heleboel theorieën, modellen, casestudies en infographics om op te maken dus.

Dankzij een strakke planning, een auteur met gevoel voor humor en keihard werken, haalden we de deadline. Het resultaat won in 2015 de Pim Marketing Literatuurprijs. En is verplichte kost op diverse universiteiten en hbo’s. Zware kost, maar wel fijne zware kost!

Over communicatie en ander ongemak

bundelt ‘ongemakkelijke’ columns van Remco de Boer. Maar hoe verbeeld je ongemak? Nou, met hoog contrasterende kleuren en ongemakkelijke covertypografie bijvoorbeeld. Maar het moet wel leesbaar blijven, want dat verdienen de columns over (onder andere) de complexe transitie naar duurzame energie.

En dus is het formaat handzaam, de bladspiegel evenwichtig, voelen de schutbladen aangenaam rul aan én weet je dankzij een old school boeklintje waar je gebleven was. Wij blij. En Remco blij, want ook zijn volgende boeken (‘Verloren Vertrouwen’ en ‘Tussen hoogmoed en hysterie’) landden op de T2 burelen en iMacs.

Excursies Commissie Advies Duinbeheer
en Duin Advies Raad 1991 – 2015

Klinkt misschien niet als een nagelbijtende bestseller die straks wordt verfilmd met George Clooney. En eerlijk gezegd, is het dat ook niet. Gelukkig was dat ook niet de bedoeling. Sterker nog; opdrachtgever Dunea wilde dat deze uitgave een sobere uitstraling kreeg.

Maar dan wel ‘chique sober’, zodat de verslagen van uitstapjes, vergezeld van soms aandoenlijk amateuristische kiekjes, volledig centraal stonden. T2 maakt er een fijn genietboekje van. Logisch ingedeeld. En met subtiele typografische elementen. Sober anno nu dus!

T2 Design en Communicatie
Rijnstraat 146
2223 EB Katwijk

071 40 20 555
Info@t2design.nl 

Volg ons op social media!